10 Mart 2009 Salı

bakıcı bakmak


Cumartesi bakıcı için birkaç danışaman şirketle görüştük.


Listelediğimiz şirketlerin tamamı ilşe görüşemedik ...


Çünkü bu çok sevgili şirketlerimizde cumartesi saatler henüz 14:00 bile olmadan iş yerlerini kapatmışlardı. Yani hafta sonu tatiline girmişler. aman ne güzel !

diyeceksiniz ki ; e.t. onlarda insan tatil onlarında hakkı.

pek tabii onlarında hakkı. Fakat bazı işler vardır ki tatil gümlerinin biri hafta sonuysa -ki çoğunlukla pazar- diğeri hafta içi bir gün olarak seçilir, ya da eleman sıkıntıları yoksa vardiyalı çaılşırlar.


Yani asıl söylemek istediğim şu ki:

Ben hafta içi, mesai saatleri içersinde bakıcı bakabilecek durumda olsam zaten bakıcı aramam oturur kendi çocuğuma miiisler gibi kendim bakarım !


Bu iş 1 kilo portakal almaya benzemez ki öğle arasında yada iş çıkışında bi koşu gidip alayım.

Günler, haftalar sürebilecek bir arayış bu. Gönül isterki hemen bulayım, ama içimize sinen birini bulana kadar devam edecek bu görüşmeler. e ben hangi birinde izin alayım.


Kesin olmamakla birlikte yatılı yabancı bir bakıcı arıyoruz öncelikle. Çünkü A.Y. ile birlikteliklerini ben akamlarıda görebileceğim. Ne kadar mantıklı bilmiyorum ama, bu benim gönlümü rahatlatıyor. Ve (sakın şaşırmayın) Allah nasip ederse, biz A.Y. nin bir kardeşi olsun istiyoruz :) Hamilelikte bastıran uykuylar ve halsizlikler malumunuz. Birde Öz.üm çok sık seyahate gidiyor, o zamanalarda benim için iyi olur diye düşündük.


Aslında yatılı bakıcı konusundatecrübeli kişilerin tavsiye ve deneyimlerine şiddetle ihtiyacım ve soracak bir sürü sorum var.(ayyy keşke burdan beni tecrübeli birisi duysa, ne güzel olur:) )



Neyse işte görüştüğümüz kadarı ile sonuçlar şimdilik şöyle;


Bizim kriterlerimiz şöyleydi:


1- müslüman

2-bebek bakıcılığı eğitimi/tecrübesi olan

3-tercihen ana dili ing. olan (A.Y. ile sürekli düzgün aksaanla ing. konuşabilecek)



Filipinli bir bakıcı düşünüyoruk ilk olarak. Özellikle filipinliler genellikle ülkeleride bebek bakıcılığı için eğitim alıp bu iş için diğer ülkelere dağılıyorlar. (Çok iyi iletişim kurup çocuklarla çok güzel oyun oynuyorlarmış)


Fakat şimdilik görüştüğümüz şirketlerin hiç birisinde Filipinli çalışan kaydı yoktu. Sayıları az olduğu için genellikle işleri birbirlerine paslıyorlar ve referanslarla kendileri iş buluyorlarmış. Ve ücretlerinin diğer uyruklulara göre daha pahalı olduğunu öğrendik. ha birde ev işlerine hiç yanaşmıyorlarmış.(bu son bilgi kulaktan dolma)

Bizim için öncelik A.Y. nin bakımı ancak ben evdeyken ve A.Y. ile ilgilenirken -izin saatleri harici tabi ki- bi işin ucundan tutsa fena olmaz. Büyük temizlik zaten ayrı iş.


Bakalım bir iş arkadaşından şirket ismi alıcaktı Öz.üm. Öğrensin o şirketede bakarız.


En önemlisi O kişiden bizim ve A.Y. nin alacağı sıcaklık aslında, çok eğitimli olupta bizimle ve özellikle A.Y. ile o iletişimi yakalayamayan birini tercih etmem kesinlikle.


Eğer iyi tanıdığım birisi Türk gündüzlü bir bakıcı tavsiye ederse onuda değerlendirebiliriz diye düşünüyorum.


Bu konuda kafam karışık bakalım bu kargaşa nasıl çözülecek. Allah bizim ve bebeğimiz için en hayırlısını nasip etsin ....


bu konuda daha çoook yazılacak var ama bu günlük bu bile uzun oldu.



5 yorum:

Şehir Kızı dedi ki...

Umarım en kısa zamanda istediğin gibi birini bulursun

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Blogunuz cok guzel okuyordum birden bir yerde ister istemez takildim bilmiyorum beni cok rahatsiz etti. Bakicida aradiginiz ozellikler arasinda ozellikle Musluman olmasi sarti koymussunuz. Bundan daha irkci bir yaklisim olamazdi herhalde. Kendi dininizin egitimini mi vermek istiyorsunuz cocugunuza, zaten ailesinden hayat boyu alacak. Ben de bir anne olarak ogluma her dine ve her irka hosgoruyu, en basta insan olmanin onemini vermeye calisiyiorum. Dunyaya boyle nesiller yetistirmemiz gerektigine inaniyorum. Siz ne dersiniz?

e. t. dedi ki...

sevgili adsız yorumunuza cevap yazdım fakat çok uzun bulup yeni bir yazı olarak ekledim :)
hep birlikte, birbirimzle böyle diyaloglar kurarak, hoşgörü çerçevesinde mutlu ve birbirini anlayıp, saygı duyan nesiller yetiştireceğimize inanıyorum ...

e. t. dedi ki...

yoruma cevap olarak eklenen yazı:

http://ucukbeyaz.blogspot.com/2009/03/cok-uzun-bir-yorumdu-post-cevirdim.html

anneyazar dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.