13 Mayıs 2009 Çarşamba

mikrodalgada fiyasko(benim ki) kek



Hani demiştim ya minik kuzum en çok keki seviyor diye,
işte buradan hareketle ona hemencecik yapabileceğim annekazın tarifini okuyunca not almıştım ve geçenlerde denedim.

Sonuç :

başlıkta okuduğunuz üzere fiyaskooooooo
:))))))))))))))




Tarifi bire bir uyguladım.
aynen şöyle :

Malzemeler..
Mikrodalga fırın, kahve kupası
4 kaşık un
1 yumurta
4 kaşık şeker
3 kaşık süt
2 kaşık kakao
3 kaşık sıvı yağ
3 kaşık damla çikolata
vanilya
Fincanın içinde normal kek yapar gibi bütün işlemleri sırasıyla yapıp fincanı mikrodalgaya koyalım. Mikrodalganız 700 w ise 4 dakika, 1000w ise 3 dakikaya ayarlayın, ve pişirin.


evet tamam işte aynısını yaptım ama ı ıh
tek fark ben 800w da hemen hemen 3,5 dk. pişirdim. Ama bu da bu kadar fark yaratmaz herhalde di mi?
zaten benimkinin görüntüsü ordakine benzemedi :?

Yaaa niye öle oldu anlamadım. Ne büyük umutlarla geçmiştim başınaaa :(((

Aslında görüntü mağra ya da kreter taşlarında olan görüntüye benzesede sevmiştim.

Tadına bakınca herşe değişti. Çünkü kek lastik gibi olmuuuuş.

İşte tespit ettiğim eksiklikler

Bir kere çok kuru. Galiba yağı az gelmiş.
Sonracıma çok tatlı şeyleri sevmememe rağmen şekeri az gibi geldi.
attığımız 3 kaşık damla çikolata + kakao fazla gelmiş gibiydi.
Ve son olarak daha az güçte ve daha yavaş pişmesi daha iyi olacak gibi.

Bakalım bu değişikliklerle tekrar deneyeceğim.
İnşallah bu sefer şööyleeee leziz bir kek olurda sık sık yaparım.

*************************************

1 yorum:

SenaBera dedi ki...

Aaa dün akşam ben de çok niyetlenmiştim mikrodalga keki yapmaya, hatta Bera'ya yaptıracaktım, sonra üşendim (durumum bu derece vahim yani, iki dakikalık keke bile üşendim).. Bu hafta dener de güzel bir tarif yakalarsam yazayım o zaman... Bir ara, yedi dakikada mikro kek favoriydi bloglarda, ben onu da denenememiştim ya gerçi...:)

Sevgiler...