8 Temmuz 2009 Çarşamba

aşkta revizyon ! ??



Elif Şafak - Aşk

Elif Şafağa ait okuduğum ikinci kitap.

ilki Siyah Süttü. Ve beni ikiside ne kadar etkiledi ki; ikisinide buraya not düştüm.

Şems ile Rumi aşkını yazan A. Z. Zaharanın kitabını, Bostonlu Ellanın okuyuşunda canlandırmış.


200.000 satmış (nobel ödülü almış Orhan Pamuğun Yeni Hayat' ı 120.000 satmıştı.) bir kitabın içeriğinde övgümü bekleyen bir hal ve gerek yok.
.
Ben kurgusundan bahsetmek istedim.
.
Kitaptaki kitabı, romanın kahramanı gibi görünen ama kanımca romanın kahramanı olmayan Ella' nın, editör asistanının asistanı olarak okuması,
olayların, kitaptaki okuyucu Ellanın yüzyılı ile kitaptaki kitapta geçen Şems ve Ruminin yüzyılları arasında su gibi kopuntusuz gidip gelmesi,
sıkıntıların ve AŞK ların farklı zaman ve farklı mekanlarda ki aynılığı-farklı zamanda aynı anda yaşatılması....
.
gerçekten ince ince örülmüş çook hoş bir kitap.
.
Gelelim revizyona uğramış aşka.
.
Sıkı durun söylüyorum; şekilci erkekler pembe kitap okuyamıyormuş, elinde pembe kaplı bir kitapla otobüse binemiyor, insan içine çıkamıyormuş !!!!
.
gerçekten.
.
Yani bu kadar mı şekilci olunur. Duyduğumda ne alaka demekten kendimi alıkoyamadım.
Ve bu durum yayın evi Doğan Kitaba ve Elif Şafağ' a kadar gitmiş. Onlarda sonunda kitabın kül rengine çevirmişler.
.
Kül rengi yani gri; silik bir renk. Alın pembeden utanan silik beyler size silik renkli bir kitap. Göğsünüzün üstünde gere gere dolaştırın. nçç nççç nnçççç

.


İnsanlar kendilerini niye sınıflandırır ve dar kalıplara sokar hiç anlamam.

Gül gibi renk, gül rengi pembe.

Niye erkekler pembe giymesin ki. Kim demiş yakışmaz diye.

Gelin görün Öz.üme hemde nasıl yakışıyor.

Tabi güzele her şey yakışır o başka :PPPPP

A.Y. ye her renk aldık ne hoşumuza gittiyse. Pembede dahil.

Söylememe gerek var mı bilmem ama mavide bana yakışır Allah için :D

Tamam sulandımayacağım. Ama cidden bu renk ayrımını hiç anlayamadım gitti. Bir kere kim demiş, kim karar vermiş erkeğe şu renkler, kadaına şu renkler diye?

Yoksa bizim bilmediğimiz bir kurum mu varmış geçmişte kadın erkek kimyasını inceleyip renk skalası çıkartan ?

.

.

******************************

1 yorum:

Tazekahve dedi ki...

Elif Şafak ın Siyah Süt ünü ben de okumuştum ve bayılmıştım.Diğer kitaplarına da ulaşabilirsem okuyucam.Araf,Baba ve piç,Aşk okumak istediklerim arasında...
Şekilcilik olayı da gerçekten komik ama gerçek ...