29 Nisan 2009 Çarşamba

ben bu posta başlık koymayı unutmuşuuuum ( işim çok ya :P )



Ayyy bugün çok yazacak şey var, çok yapacak şey var....
Nerden başlasam nasıl anlatsam :)

Dün ki kitaplarını A.Y. ye poşete koyarak öylece verdim. Daha doğrusu önüne koydum. Bakın bakalım kaç dakikada çıkarttı ve nasıl inceledi....




video



Sonraaa dün iş yerinde ki dört arkadaşımla birlikte ne zamandır konuşup durduğumuz bir okuma programı yaptık. Bu iş çok iyi oldu. Çünkü hayatımdaki çoğu olmazsa olmaz dediklerim saldım çayıra mevlam kayıra halinde gidiyor maalesef. İşte bu okuma mevzusuda onlardan birisi. Haftada bir (pazartesi- öğle aralarında) değerlendirme yapıcaz inşallah. Ucuna ceza bile koyduk yaptırım olsun diye :P

Şaka bir yana buna çok ihtiyacım var, çünkü yapmam gerektiğini düşündüğüm şeyleri yap-a-mayınca kendimi çok kötü hissediyorum.

Evde başlayıp devam ettiremediğim bir kitap vardı onunla işe başladım.

Mantıku’t – Tayr (kuş dili)
Feridüddin Attar a ait bir eser.




**********************

Bilgilenelim :

Feridüddin Attar :

Horasanın -Nişabur ’da 1120’da doğmuş 1229’da vefat etmiş ünlü bir şair ve mutasavvıftır. Hekim ve eczacı olmasından dolayı Attar olarak anılmaktadır.
Hz.Mevlâna, Şeyh Galip ve diğer mutasavvıflar tarafından yüceltilmiştir.


Mantıku’t – Tayr tasavvufun Vahdet-i Vücûd anlayışını anlatıyor.
Kitapta sembolik dil kullanılmış ve Hakikât’i arayanlar, yani Hakikât Yolunun Yolcuları kuşlarla simgelenmiş.
Hüthüt adlı kuş onların önderleri, kılavuzları, yani mürşitleri ve aradıkları Simurg adlı efsanevî kuş, Allah’ın zuhûr ve taayyünü.

**********************


Bunun dışında 2 kitap daha var okuduğum. Hepsinin tür ve içeriği farklı. Onlarada yeri gelince değinirim inşallah.
Haa birde dua kitabım cevşen var. Hani şu genellikle boyna filan takılan. İnsanı koruma anlamında takılmasındansa okunmasının daha faydalı olduğunun öğrendim. O zamandan beri her gün düzenli okumak istiyorum. Toplam 100 hizb (bölüm)den oluşuyor. Günlük 17 hizb okusam rahat rahat haftada 1 bitirmiş olurum.


Akşam iş çıkışı pamuğuda alıp arkadaşlarla bir başka arkadaşa gidicez kısmetse. Zaten Öz.ümde yemeğe gelemiyecekmiş benim içinde iyi oldu.


Daha düne ait yazacaklarım var ama bu günlük bu kadar olsun, onlarıda sonra yazayım.
Haydi bana eyvallah.

*****************************

8 yorum:

ALi dedi ki...

Mrb arkadaşım çok güzel bir blog olmuş başarılarının devamını dilerim..
Benim siteme de beklerim www.anindayorum.com
Hoşçakal...

e.t. dedi ki...

teşekkür ederim.

KYBELE F dedi ki...

cevşen okunurken Allah'ın adları melodik bir şekilde söylenince daha bir huzur doluyor insanın içi...
Ya Gaaaaffar Yaaa Aaaalllaaaah! gibi:) bilmemki melodi kulakta canlandı mı:)

Allah sizi (burdaki sizi çoğul manada kullanılmıştır) korusun!

KYBELE F dedi ki...

Böyle birinden haberim yoktu internette bakındım: ''Deryaya yol bulmaya kudretin varken, neden bir çiğ tanesine koşmaktasın!''
F.Attar
deyişi çok hoşuma gitti. bakarım ben bu kitabaaa..

e.t. dedi ki...

bak bende bu sözünü bilmiyordum. benimde çook hoşuma gitti sağol.

KYBELE F dedi ki...

yalnız dikkatimi çeken, çok "ben" deyişi.. büyük tasavvufçular ben demez biz derler.
Kur'an da da ben yoktur biz vardır:)
Sevgiler..

e.t. dedi ki...

Kybele f
ben sadece mantukkut tayr a baktım. diğer eserlerini bilmiyorum ama şöyle birşey düşündüm;
acaba günahları ve hataları için mi ben diyor?

Adsız dedi ki...

KYBELE F ya çok hoş yazmışın evet cevşen okurken. hani büyüğümüz diyorya. namazı duyarak kılamazsan bile duymaya çalışarak kıl. zamanla gerçekten haz alarak kılarsın ya. okunuşunu yazınca aklıma geldi. gerçekten doğru ben anlaşılır yazmışın. Allah razı olsun. ALP