30 Nisan 2009 Perşembe

ALO 174



ALO 174 gida hatti

bu hat ne ise yarar: aldıgınız gıdalarda karsilastiginiz tum sorunlari bu hatta iletebilirsiniz. Restorantlarda, kafelerde yasadığınız gıda ile ilgili bir sıkıntıyı, uretim izni olmayan urunleri, gidamizdan yabanci bir madde cikinca, sagliksiz uretim yapan isletmeleri, sagligimizla oynayan para hirsi ile tuketicilerini umursamayan gida isletmelerini, mevcut gida mevzuatina uymayan gida uretenleri kısaca sizi tiksindiren ben bunu yiyemem dediginiz tum gida ve sorunlarini bildirebilirsiniz.

Alo gidayi arayinca sizi kibarca dinleyen bir yetkili bulacakmışız.(çok şükür henüz o kişi ile hiç karşı karşıya gelmemi gerektirecek bir durum yaşamadım.)

O bizim sikayetimizi kaydedecek ve ilgili birime iletecek. Tarim bakanligindan yetkililer de denetime gidecek.

Elinizde yabanci madde cikmis bir urun varsa ve sikayetiniz bu urun ise bu urunude saklayin yetkililer bunu isteyebilir.

Ve tum bu sureci http://www.alo174.gov.tr/ adresinden takip edebileceksiniz.


Bilincli bir tuketici olmali, guvenilir gida hakkimizi talep etmeliyiz.




****************************

Sabah kahvaltı yapmayan bir en düşünemiyorum. Saat kaç olursa olsun hatta 11 bile kahvaltımı etmeliyim. Ve hatta 3 öğün kahvaltı edebilirm. (aaa bak aklıma geldi şimdi facebookta her vızırtının grubu var ya acaba kahvaltısız edemeyenler grubu mu kursam :P )

Şööyleee zeytinli peynirli (bu arada peynirin heeer çeşidine bayılıyorum) domatesli -mevsimi ise- maydanozlu reçellii ballı aaayyyyy daha uzatmayayım içim gitti. zaten saat öğle oldu sayılır, karnım açıktı.

Neyse efendim genelde alamaya çalışsamda arada dayanamayıp kaçamak bir poğça aldığım oluyor.

İşte bu kaçamaklardan birisini geçen hafta bir sabah, iş yerinin büfesinden aldığım bir sade poğça ile yapmıştım. Bir lokma ısırdım ki ne olduğu konusunda net bir fikire varamadığım bir cisimle bakışırken buldum kendimi :(

Aslında bu durumu poğçalarla olan tüm duygusal, fiziki ve ekonomik ilişkilerimi kesmem için ilahi bir işaret olarak algılayabilirim.

Tabi durumu Alo 174 e olmasa da bu konu ile ilgilenen yetkilimize (bizzat incelemelerine sunarak) bildirdim. Hiç beklemediğim bir tepki vererek sanki satıcıymış gibi çok üzüldü. Hatta parasını bana geri iade etmeyi teklif etti !!!

Bu arada bizde satılan hamur işleri İstanbul' da çok ünlü bir pastahanenin(ismini vermeyeceğim) ürünleri ve bu iş çok ünlü firmalar arasından ihale usulü ile bu firmaya verilmiş. Konu ile ilgili müdürlümüz bu konuda çook çok titiz olduklarının bunun başımıza gelen ilk hadise olduğunu filan söyledi vehemen firma sahibini çağıracağını söyledi, hatta firma sahibi ile beni direk görüştürelim dedi.

Tabi ben hayır gerek yok siz durumu bildirin yeter dedim.

Öğleden sonra tel. e.t. sizi ....... bey çağırıyor.

Yani istemesemde bu pastahanelerin sahibi ilede tanışmış oldum. Çok tuhaf ama bu tür durumlarda karşı tarafın utanması gerekirken ben utanıyorum.

Neyse işte açıkladılar, bir öğlen arkadaşlarla birlikte üretim tesislerini gezmemiz konusunda ısrar ettiler falan filan. (cidden belki bir gün gider gezeriz. Gidersen görüşlerimi buradan paylaşırım)

eeeehh biraz tatmin olsamda şimdilik hala oradan birşey alamıyorum.

Alamıyorumda diğer yerler sanki çok mu temiz ve hijyenik?

Bilmiyorum ?

Göz görmüyor ide katlanıyoor............

*****************************

1 yorum:

MoonSun dedi ki...

gercekten guzel bir hizmetmis ama tabii ne kadar verimli olur belli olmaz... yine de varligini bilmek guzel :)