11 Eylül 2009 Cuma

üzücü günler


İstanbul sel felaketiyle mücadelede.


Evet 09.11.2009 sabah saat 06:00 dolaylarında İst. Halkalı, İkitelli, Başakşehir gözünü selle açtı. Zaten önceki gün Tekirdağ ilçelerindeki seli dymuş üzülmüştük, ama bir gün kadar kısa bir süre sonra ve daha beterini Istanbulda göreceğimizi kim umardı ki :(


Allah vefat edenlere rahmet eylesin, kalanlara sabırlar versin ve beterinden korusun. İnşallah bu olaydan maddi - manevi dersler çıkartabiliriz.


İki gündür işe gelemedim.


Salı akşam A.Y. yi Dr. götürdük. Boğaz enfeksiyonu başlamış dedi. Daha önce idrar yolu enfkeksiyon vakamız olduğu için idrar tahlili yaptırdı. Çok şükür temiz çıktı. Ateş düşürücümüzün yanına antibiyotik ve öksürük şurupları da eklendi.


Gece iki kez ateşlendi. Bu bahsettiğim ateş 39 derecenin üzerinde ki ateş. Daha düşüğü zaman zaman tüm bebeklerdeki gibi bizde de oluyor. Ama kimisinde dişten, kimisinde hafif üşütmeden olduğu için bahse ve telaşa gerek duymuyorduk.

Çarşamba sabahı uyandığımızda yine 39.8 derece ateşi okuyunca işe gitmedim. Dışarıda şiddetli yağmur devam ediyordu. Gece zaten A.Y. ile ilgilenmekten uyuyamamıştık. Uyumak istesekde o şiddetli gök gürültüsünden bilmem uyuyabilecekmiydik. Hayatımda ilk kez bu kadar şiddetli gök gürültüsü duydum ve bu kadar şiddetli bir yağmur gördüm. Ama bizim camdan bakılınca sokaklardan sular akıp gidiyordu. Kim bilebilirdi, o akan sular sel olacak !


Neyse iş yerine tel. açtım A.Y. hasta ben gelemicem diye, karşıdan aldığım cevapla sarsıldım:
- hasta olmasa gelebilecek miydin ki ?

- !!!!!!!! nasıl yani ?

Tabi biz A.Y. ve ateşi ile uğraşırken hiç birşeyden haberimiz olmamış.

Zaten sabah sabah TV filan açmıyorum ki bu halde hiç aklıma gelmez, dolayısı ile hiç bir şey duymadım. Meğerse yoları sel almış, her yer viraneye dönmüş. Haliyle servis mervis yok ortada. Allah korumuş. Hadi saat 8 lerde olsaydı bu olay! Aman Allah ım sen ne büyüksün. O zaman ki can pazarını düşünemiyorum.Çünkü o saatlerde o yollar tıklım tıklım araba dolu oluyordu. Hatta trafik sıkışık oluyordu.


Neyse işte sonra tv yi açtım ne oldu tam izleyemeden elektrikler kesildi. Yani akşama kadar olayın boyutlarından bi haberdim. Gelen telefonlarla büyük çaplı birşeyler olduğunun anladım.

O günü ve akşamı ve ertesi günü ateşli geçirdik. Şurubu verince düşüyordu. Ancak iki saat sonra tekrar çıkıyordu. Yavrum üç gündür evde neredeyse çıplak gezdi :(

Çarşamba gün 4 kez duş aldırmak zorunda kaldık. Dr.a telefon açtım. Şurubu 4 saatt bir verebilirsiniz dedi. Artık eskisi gibi ıslak bez filanda koydurmuyor vücuduna. Ateşini düşürmek için baya uğraştık anlayacağınız.


***************************


Bilgilenelim :

Bebeğinizin ateşinin yükselmesi durumunda yapmanız gerekenler;

Normal oda ısısı (aşağı yukarı 24*C) sağlandıktan sonra bebek tamamen soyulur.
  • Başına değil, kasıkları ve koltuk altına; soğuk değil, ılık ıslak bez uygulanır.

  • Bebek ateşten dolayı nem kaybetmiştir. Bol su içirin. Bunu meyve suyu, çay, süt, vs. gibi sıvı gıdalarla da yapabilirsiniz.

  • Bir ölçek ateş düşürücü (etken maddesi: parasetamol olan; örneğin: peditus, calpol, termacet… ) verilir.

  • Bundan sonra soğuk değil, ılık bir duş aldırabilirsiniz. Bu da nemi dengeleyecektir.

  • 30-45 dakika geçtiği halde ateş hala düşmediyse günde 1 defaya mahsus olmak üzere "1 kere 1 fitil" (örneğin: paranox) uygulamak gerekir. Fitil uygulaması bebeğinizin havale geçirme riski düşürecektir.

  • Ateş enfeksiyon kaynaklıysa antibiyotik tedavisine başlanacaktır. En az 5 gün sürecektir! Antibiyotik tedavisini yarıda bırakmanız, mikrobun ilaca direnç göstermesini sağlar ki, bu da sizin bir daha aynı mikropla karşılaştığınızda tedavinizi zorlaştırır… Çocuğunuzun tüm rahatsızlığı bir kaç günde geçmiş olsa bile antibyotiği en az beş gün kullanmalısınız!

    Kaynak : Dr. Fatih Hakan ÇAM

    Ayrıca benim hatırladığım bir not daha yüksek ateşi düşürmek için vücudun alkol v.b. alkollü sıvılarla silinmemesi gerektiği. Alkol önce çok hızlı soğumasına daha sonra ise hızla ateşinin tekrar artmasına yol açabiliyor. Acaba sirkeli suda böyle bir etki yapar mı? Tedbiren ondanda uzak durmaka fayda var galiba.

    Birde unutmadan kesinlikle aspirin verilmemeli.


    *******************************

    Şimdi minik sincabım Allah a hamd olsun daha iyi.

    Allah' ım tüm bebekler iyi olsun lütfeeen.

    Tüm bebeklere Şafi isminle şifalar ver.

    Allah' ım şu mübarek günler hürmetine bizleri tüm felaketlerden muhafaza eyle, felakete maruz kalanlara yardımlar ihsan eyle.

    .

    .

    *******************************

    Hiç yorum yok: