27 Ekim 2009 Salı

tuvaletsel meseleler



Bezini her değişitirişimizde soruyorum:
" annecim çişimizi nereye yapıyoruz " diye

cevap -parmak işareti ile beraber- :
tu tu.

Sağ olsun kayınvalidem öğretti;
A.Y.nin minikliğinden beri her altını açışımızda çiiiiişşşşş diyerek çişini yapmasını bekliyoruz. Açar açmaz miniğimde hep yaptı sayılır. Yani bebeklikten çiş kavramını algıladığını sanıyorum.

Yalnız ne hikmetse,  babacığının özene bezene bi koşu gidip aldığı minyatür klozet halindeki lazımlığa bir türlü oturmuyor. Oturacağada benzemiyor :)

Yaklaşık yaşını doldurduğundan beri, altını açar açmaz hemen kaçıp, salondaki iki koltuğun köşesine sırtını dayayıp, çişini oracığa yapıveriyor(du) bu küçük adam. adamlığına bakmadan ;)

Bir böyle, iki böyle derken "aaaa ben safmıyım bu fırsatı niye kaçırıyorum" diye bir ampül yandı tepemde. Laf aramızda bu ampül iyi ki halının yüzü silinmekten eskimeden yandı. :)

Buraya bir lazımlık alalım. Köşeye koyalım. A.Y. kaçınca üzerine otursun çişini yapsın. Aman ne güzel !
Tabi anne kafasındaki çocuk tepkisi ile çocuğun kendi tepkisinin bir olmadığını yine hesaba katmadan! yazdım senaryoyu kafadan :)

Bunu duyan baba, cevgaver bir eda ile hemen ertesi gün elinde lazımlık ötesi klozet yavrusu bir nesne ile çıkageldi. Bizim zamanımızdan bu yana lazımlıklarda epey evrim geçirmiş dedik, heyecanla koyduk köşemizeeee,

Bir sonraki alt değiştirme törenimizde A.Y. yi oturtmayı umarak.....

Altını açtık. A.Y. ne yaptı dersiniz?

Bu seferde klozetin hemen yanına çömeldi :) Yine halıya bir güzel yaptı çişini.
Plan tutmadı.

İkinci sefer klozetin sürgüsünü önüne tuttum içine yapsın diye.
yok.
yine olmadı.

Üçüncüsünde kaptığım gibi doğru tuvalete. (Lazımlığımız açılıp klozete adaptörde oluyor aynı zamanda. )  Bu hali ile klozete oturtmayı denedim.
Yine olmadı.

En sonunda, tam eski usül;  klozeti açıp, bacaklarından kavrayıp bekledik çişşşş çişşş eşliğinde.

Bu sefer oldu   :)
Çişini yapması gereken yere yaptı.    30.08.2009

Ne öyle lazımlık filan :PPPPP

İki gün sonrada çiş+kaka yaptı.
Hemde ben kakasını yaptığını farketmeden :)

Şimdilerde ise küçücük bacaklarını sallayarak,  üstelikte adaptörsüz! benim arkadan sıkı sıkı tutmamla tabi ki  :)   düzgün bir şekilde klozete oturarak yapıyor çişini.

Ne de olsa tracy lazımlıksız direkt adaptöre alıştırın dememiş mi,
bizim ki onuda aştı :)   direk klozete yapıyor.

Bakalım bezlerin sonu ne zaman gelecek. Bu konuda bir çabamız yok henüz, her şeyi akışına bıraktık   ;)
.
.
*****************************

3 yorum:

EbrUgur & Fatih dedi ki...

su tuvalet egitimi benim canimi SIKIYOR... zamana birakiyorum bende, zorlamayin dedi doktorda... zorlarsaniz 4-5 yasini bulabilir dedi ;( - yaa ilginc olan ney biliyormusun? Kindergarten /Kres´te tuvalete gidiyor ama evdeki tuvalet büyükmüs diye gitmek istemiyor... her sabah soruyorum oglusa "annecim cis yapalimmi" diye... neiiiin diye cevap geliyor - tulavet cok büyük diyor ;) neyse hayirlisi - onunda zamani gelir insallah !!! sevgiler canim

e. t. dedi ki...

kesinlikle o an geldiğinde kendiliğinden gidecektir.
Benim gölemlediğim kadarı ile, anne stresli olursa çocuklar daha zor atlatıyor bu meseleyi.

Ceyda'nın Bahçesi dedi ki...

lazımlık istemezmiş meğerse... maşalllah O'na
çabuk öğrenecek herşeyi,hep böyle olsun inşallah