20 Ağustos 2009 Perşembe

Oruç bizi tutsun!


Reyyân "susuzluğunu gidermiş, suya kanmış" demek,
Orucun hakkını verenler için tahsis edilen, yalnız oruçluların gireceği Cennet kapısının ismi.
Orucun hakkını vermek üzerinde düşünmeden geçmek istemiyorum.
Oruç sadece maddi olarak yiyecek içeçekten beri durmak değildir.
Oruç dillerin, ellerin, gözlerin, zihinlerin, tüm azaların ve tekrar tekrar dillerin tutulduğu andır.
Başkasının yaptıkları ile, konuşmaları ile hataları ile ilgilenmekten kendini tutmaktır.
Lütfen efendim,
bari şu mübarek günlerde, hepimiz en çok dillerimiz tutalım, birbirimizin açığını araştırmayı, etrafı kınayıp eleştirmeyi bırakıp kendi işimize bakalım, kardeşimizin etini çiğ çiğ yiyerek orucumuzu bozmayalım.
Vicdanımıza sığımayan her şey için tutalım kendimizi.
Orucumuz tutsun bizi.

Başında Rahmet,
Ortasında Mağfiret,
Sonunda da günahların Aff olunduğun şu fırsat ayının nasıl bir fırsat olduğun hakiki manada bilmemiz ve Reyyan kapısı kendilerine ardına kadar açılanlardan olabilmemiz duasıyla herkese hayırlı ve boool bol bereketli (bilhassa zamanla yarıştığımız şu yüzyılda zamanımız için) Ramazanlar diliyorum efendim.......



******************************

7 yorum:

Çocukla Kampa Gidilir (mi?) dedi ki...

Teşekkür ederim...

Dillerin tatlı, kalplerin her ay temiz olması dileğimle....

Sizi tanımıyorum, görmedim bilmiyorum ama sesiniz kulağıma gelir gibi oldu... Hani mevlütlerde dua eden tatlı sesli bir kadın vardır, nur yüzlü... Öyle bir yüz canlandı gözümde ellerini dua etmek için açan...

Hayıtlı Ramazanlar...

e. t. dedi ki...

Kybele bende teşekkür ederim.

Sesimin kulağına gelir gibi olmasına sevindim, zira bu satırları çok içten yazmıştım.
Yorumun kalan kısmıylada beni güldürdün :D
sağol canım.

Tazekahve dedi ki...

Canımcım sana ödül verdim,bloğuma uğrarsan sevinirim,sevgiler :)

Syhn dedi ki...

ne güzel yazmışsınız...
dillerimizi tutalım önce!!

e. t. dedi ki...

Taze kahve, hediyelere herkes gibi bayılırım ;)
hemen geliyorum bakmaya.

Syhn, teşekkür ederim.

Çocukla Kampa Gidilir (mi?) dedi ki...

R VE T klavyede yanyana olunca :)
Koskoca hayırlı gitmiş hayıtlı olmuş :)

e. t. dedi ki...

Kybeleciğim inan sen yazana kadar hiç fark etmemiştim.
Oohooo benim yazdığım yazıların çoğu böyle ;)
helede acele ediyorsam :)