27 Ekim 2010 Çarşamba

eşimde, çocuklarımda yaptığım fedakarlığın kıymetini hiç bilmedi!

A.Y. yi kreşten aldım. Eve giderken apartmanın yanındaki çöp konteynırlarının yanında kedilere mama veren epey yaşlı bir teyze gördük.
Kedi ve köpeklere takıntılı A.Y. yemek yiyen kedileri görünce es geçebilir mi hiç?
Teyze iki-üç adım uzaklaşmıştı ki biz konteynırların yanına geldik. A.Y. nin ilgisini gören teyze yanımıza geri geldi.
- aman hayvanları sevsin, sevdirin, hayvanları seven insan merhametli olur. Hem Allah sadece bizi yaratmamış ki ! değil mi ?
dedi.
koyu renk pardüsesi ile çok uyumlu baş örtüsü içinde ay gibi parlak yüzüyle bize bakan teyzeye gülümsedim ve;
-elbette teyzeciğim, zaten çok seviyor-uz- ve elimizden geldiğince hayvanları anlatmaya ve sevdirmeye çalışıyoruz
dedim.
elimde A.Y. nin çantasını görünce;
-okula gitmek için çok küçük ama kreşe mi gidiyor?
diye sorup,
- vazifelisiniz herhalde
diye yorumladı.
-evet malesef....
dedim biraz burukca.
-aman kızım aman çalışın, ben öğretmen çıktım, sonra yurtdışında ihtisas yaptım. Sonra evlenip çocuklarım olunca, onları iyi yetişmek için, evde onlara bakmam gerektiğini düşünüp çalışmadım, ama şimdi çok pişmanım. Üç çocuğum var en küçüğü 23 yaşında, hepside üniversiteli oldu, hiç biride çalışmamamdan mutlu olup da iyi ki bizi büyütmüşsün demiyor.
Hayat şartları.....
çalışsaydım daha iyi imkanlar içinde olurlardı !
Eşimde, çocuklarımda yaptığım fedakarlığın hiç kıymetini bilmediler.
dedi.

Tam bu konuya arkadaşlarla kafa yorup yorup, yine aynı yerden başladığımız günlerde, fazlasızla bilinçli ve kültürlü görünen bu teyzeciğin söyledikleri benim için çok manidar oldu.
-teyzecim ilaç gibi geldi söyledikleriniz.
diyebildim sadece.
-bak; bu kedilere mama almak için bile başkasına muhtaç oluyorsun.
dedi ve
-iki tanede evde kedim var, sokak kedileri için aldığı hazır mamayı kast ederek; onlar bu mamayı beğenmiyorlar daha özel mama yiyorlar.
dedi.
Sonrada, bulunduğumuz bölgedeki sokak hayvanları koruma derneğinin (yanılmıyorsam) temsilcisi olduğunu söyledi.
ismini ve oturduğu daireyi söyledi bize A.Y. nin evindeki kedileri sevmesi için bizi davet etti.
Çok memnun oldum.
İsmimi sordu, sonrada tekrarlattı.
-Kusura bakmayın unutmayayım diye tekrar sordum.
dedi.
-Olur mu teyzecim biz bu yaşta unutuyoruz, sizn unutmanızda sorun mu?
dedim.
Görüşmek üzere diyerek ayrıldık........
.

12 yorum:

Yazıyor dedi ki...

Her şey bir şeye vesiledir. Tevafuktur o hanımla karşılaşmanız ve sizin üstünde kafa yorduğunuz konuda bir şeyler söylemesi... Müsebbibül esbap olan Allah(cc) sebepler üzerinden iş görür, konuşturur birilerini, hem de senin ihtiyaç duydugun mevzuda...

Bazen ben de yaşarım bu gibi hadiseleri hem de en ihtiyaçlı olduğum mevzularda... hiç ummayacağınız bir insan bile bir cümle söyler otur üzerinde ciltler dolusu kitap yazılır. Hikmeti ilahi yeter ki görmesini bilsin insan.

Sevgili e.t. rica ediyorum, A.Y. nin O tatlı yanaklarını lütfen öpünüz(!)bitirim çocuk:)

Selam ve Muhabbetle

My Smitten World dedi ki...

vaaaaay - tam ilac gibi geldi banada :) böyle zaman zaman "calisma otur evinde cocugunla ilgilen" diyorum kendimce. Olmuyorrrrr.. calisan anneler cocuklari ile farkli ilglendiklerini düsünüyorum... sussunlar diye veya zaman gecsin diye TV´nin önüne oturtmuyoruz cocuklarimizi! Kimse üzerine alinmasin kesin, calismayan annelerdende böyle farklilari vardir - ama etrafimda göremiyorum malesef!!!

our twins of N.Y./SEYHAN dedi ki...

Oyle bir zamanda yazmissin ki varya!..
Dur bakalim bu konudan musterip olanlar kac kisi-y-misiz:)
AY ve sana sevgiler...

Deli Anne dedi ki...

Deriiin bir mevzu bu.. çalışan da dertli, çalışmayan da. Bence önemli olan annenin tercihiyle mutlu olup olmadığı. Aslolan annenin iyi hissetmesi. Çünkü evde de olsa anne, çalışsa da mutlu değilse, o çocuk zaten mutsuz. Bazı anne vardır, çalışmadan huzur bulamaz, bazısı da çalışınca dertlenir.. yaman bir çelişkidir vesselam. Allah cümlemize kolaylık versin.

e. t. dedi ki...

Ranacım,
kesinlikle bende, bana çok iyi gelen bir tevafuk olduğuna inanıyorum. Görmesini ve yorumlamasını bilmelte ayrı tabi....
A.Y. yi öpmekmek mi; öpmez miyim hiç :D

Ebrucum;

Evde olunca insan, zamanın bolluğundan verimi düşüyor olabilir.BAzıları için elbette.
İnsan çalışıncaysa zamanın ne kadar kıymetli oldupunu bilip her anın hakkını veriyor.
Ama o zamanda evde olup yine böyle bilinçle O nunla neler yapardık diyor, sonrada ama bunca yıl okudum hedeflerim ideallerim vardı diyorsun!???
velhasıl tam bir kısır döngü!


Our twins of NY;
bu konugerçekten iki ucu pis değnek :)
HEr çalışan annenin içinde bu gel gitler mutlaka az çok oluyordur ya da olmuştur gibi geliyor.
Allah hepimize mutlu olacağımız hayırlı kararlar vermeyi nasip etsin vesselam :)


Deli anne;
herkesde ayrı dert. hangisine sorsan diğerine özenir halde sanki.
haklısın aslonan;
mutlu çocuk= mutlu anne ;)

Yelish dedi ki...

Bayilarak okudum
ic cektim derin derin
Ben calismiyorum ama calismak istiyorum ve calisacagim
hem kendim ,hem de onun icin
Zaten okula baslayacaklar ,o zaman ne yapacagiz? evde otur otur,nereye kadar ?
calismak iyidir ,ben calismayi ozledim
Muhtemelen salya sumuk yavrumu da ozleyecim ama hayat bu ,sadece evde oturup,onun okula gidisini beklemekle gececek gibi degil...

Allah onlara saglik versi,guzel yazilar yazsin yeter,biz istemeselerde yanlarinda olacagiz hep :)

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Ah ben bu teyzeyi her gün ziyaret etmek istiyorum:)

E.t iyi ki paylaştın bu yazıyı...

Halen çocuğunu kreşe göndermeye alışamamış bendenizin ihtiyacı olduğu bir yazı oldu.

esra dedi ki...

Ben çalışmıyorum..Hiç şikayetçi değilim bu durumdan..Çalışsam mı alışmasam mı diye dşündüğüm zaman, götürüsü getirisinden çok hiç değmez..İhtiyac durumunda farklı tabiiki çalışmalı..Eğer ihtiyacı yoksa boş laflarla ..Teyzelerin sözleriyle kandırmasın kimse kendini...Çocuğum uyurken bile nasıl özlüyorum ,çalışsam ne hale gelirim düşünemiyorum bile...Eşim ne kazanıyorsa Elhamdülillah..yettiği kadar...var zamanımızda oluyor dar zamanımızda..Benim en dikkatimi çeken çevremde bir tane kendi kazancıyla ne ev alan var ne araba hiç bir yatırım yok bayanların..Aldıklarını üst başa harcıyorlar..Çok maaşta almıyorlar zaten...Dadısına temizlikçisine veriyorlar...peki çalışmayıp her işini kendisi yapsa,Eşinin kazancını ihtiyacı kadar kullansa ve bir daha çocuk olmayacak çocuklarıyla bol zaman geçirseler fenamı olur?

Yelish dedi ki...

Benim tanidigim cok bayan var calisip evini,arabasini almis.
Ihtiyaca kadar yasamak degil ki olay
Bu bir takim calismasi.Ne kadar cok kazanirsak onlarin gelecegine o kadar faydasi var
Aksama kadar evde cocukla otur ,cocuk da korelir sen de
Iyidir calismak ,iyidir :)))
Su an calismiyorum ama oglani haftada uc gun gonderiyoru krese;annesinden baskalariylada olmaya ihtiyaci var cunku,.Onlarin da ,bizim de

Adsız dedi ki...

ama başlık cok itici... lutfen degiştirelim... bdc OZun

e. t. dedi ki...

Yeliz;
bu teyze çalışmak zorunda olanların ve çalışmak isteyenlerin nasılda gözdesi oldu :)
evet çalışmak her şartta güzeldir.
bayan her şartta çalışandır.
evde de olsan çalışşansın değil mi ;)


Pınar;
gel baraber gidelim hergün,
kedilerinde severiz ;)


esra;
kendiniz için verdiğiniz karar sizin için isabetli olabilir ve siz bu durumdan çok mutlu olabilirsiniz.
Zaten işin özüde budur.
Herkesin hali farklı senin için geçerli olan başkasına uymaz. Dedikleriniz belli bir yere kadar doğru, ama sadece sizin çevrenizde gördüğünüz sınırlı sayıda insan için.
Çalışan bayanların hiç yatırım yapamaması !
hepsini üst başa vermesi !
çok parada almıyorlar zaten !
???????????????

Birde teyzelerin sözleri ile kendini kandırmasın dediğiniz;
1960 larda öğretmen olmuş, yurt dışında yüksek lisans yapmış ve bubilinçla çocuklarına kendisi bakması gerektiğini düşünmüş, yıllar sonrada bu kararının pişmanlığını yaşayan bir teyzenin tavsiyesi sadece.

Zaten bu yazı çalışmanyanlara üzüntü olsun diye değil, çalışanlara teselli olsun diye yazılmıştı :)
Siz kararınızı vermişsiniz.
ne güzel. Karar verip işi bırakamayanlara hiç mi mutluluk kaynağı yok ;)
sevgiler


Özüm;
:)
çok tatlısın

ONLARUYURKEN dedi ki...

ne güzel anlatmşsın olayı,
sevgiler